پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118061
حضور سفير انگليس در ايران ممنوع است/قانون فقط مجوز حضور "کاردار" را داده است
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1205

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اسماعيل کوثري عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با خبرنگار پارلماني شبکه اطلاع رساني دانا، در واکنش به مسئله بازگشايي دوباره سفارت خانه انگليس در ايران اظهار داشت: هم مجلس و هم دولت در چارچوب قانوني که مجلس بعد از فتنه 88 تصويب کرده و به دولت هم ابلاغ شده بايد حرکت کنند.

وي افزود: مجلس در دوره هشتم سطح ارتباط با انگلستان را مشخص کرد و ميزان حضور انگليسي ها را از سطح سفير به کاردار تغيير داد.

اين عضو کميسيون امنيت ملي با اشاره به نقش آفريني انگليس و غربي ها در فتنه 88، خاطرنشان کرد:‌ انگليس چون در فتنه 88 به طور مستقيم حضور فعال داشت و بعد از آن متوجه شد که چه اشتباه بزرگي مرتکب شده تصميم گرفت که نيروهايش را از کشور خارج کند و الان دوباره تصميم به بازگشت گرفته است.

کوثري ضمن تاکيد بر سوابق و کارنامه سياه انگليسي‌ها در گذشته، تصريح کرد: مجلس فقط در خصوص حضور کاردار انگليسي مجوز داده است و هيچ کس هم نمي‌تواند خلاف قانون عمل کند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني دانا مدتي است که بحث بازگشايي مجدد سفارت انگليس در ايران در اذهان عمومي و محافل سياسي مطرح شده و اظهارات ضد و نقيضي در خصوص چگونگي توافق بر سر اين مسئله و به طور کلي مجوز حضور و عدم حضور سفير انگليس در ايران به گوش مي‌رسد که تاکنون از سوي مقامات دولتي واکنش مشخص و قاطعي در اين باره داده نشده است.

همچنين علي رغم کارنامه سياه انگليس در دشمني با ايران برخي مقامات آن کشور معتقدند که ايران بايد غرامت به انگلستان بپردازد و ضررهاي وارده به آن ها را جبران کند و در اين خصوص مصاحبه هايي نيز داشته‌اند  واين در حالي که کشور انگليس در طول عمر دشمني خود با ايران اسلامي خسارات غيرقابل جبراني به کشور ما وارده کرده و هيچ غرامتي هم نپرداخته است.

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html